Vilken underbar dag

Hej! tror detta vart bästa dagen på riktigt länge!
Ridit Lotus, han var så underbar. Men han var en jävel också.. HAHA
 Han slickar på fingrarna som en hund, sen tar han dom underläppen och suger, (wtf..) Men mina fingrar luktade väl gott,, så han bet tag i ett finger, satans vad det blödde :(
hehe... Kan ju även säga att min mobil kamera är super!
(fina naglar jaoo00)
 
han var faktist otrolig. Även om man fick sig några bockar, och en stegring mot sig. Haha, när jag och ägaren skulle hämta in hästarna från hagen smet dom. Staketet hade gått sönder innan vi märkt något. Så dom hade hoppat över. Jag försökte att inte få panik, jag hade ju varit med om liknande innan..
Bilar och crossar körde förbi, jag trodde dom skulle bli överkörda. Men det blev dom inte! 
Vi fångade in dom och sedan tänkte vi ställa upp staketet på en gång, men Lotus blev så taggad så han försökte rymma, han små stegrade mot mig pch drog lite. Men det gick bra det med! 
 
Han börjar få mycket bättre kondis, han är mer villig till att arbeta. Vi klättrade och han var något sur och orkade knappt haha, men vi galopperade i högsta fart i backen efter jammis. Det var underbart, att känna hästens muskler arbeta så kraftigt.Han boackade en del. Mest för glädjen att arbeta! 
Sedan travade vi en hel del, vi red i ca 3 timmar.
 
Vi red även till en paddock som vi får låna när den är torr, den används till westernhästar. Så grymt!
Travade lite, gjorde volter och serpentiner osv. :)
 
En mys dag helt enkelt! :D
Disco har inga skor så vi skippade det. Han är så ömfotad. :(
 
I november så ska jag passa dessa tre bushästarna i två veckor! Spännande 8D
Så går ut och går en hel del med disco då tror jag. Kommer nog fota mycket också. Går nog upp till mig. Små syskona får väl prova på att rida osv. :)
Passar dom inte själv, mormorn och morfarn hjälper till.
 
Nej nu får det räcka! Ska bara ta det lugnt denna helgen, så får vi se vad som händer senare!
Ha de bra
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Sista chansen!! Kom igen nu!! :D
http://cavallii.blogg.se/2012/october/j-sista-chansen.html

Gör även Bloglovin byten, komentera på min blogg så löser vi det :D
(Ber om ursäkt om ni har fått denna kommentar innan eller om ni inte vill ha reklam!)

2012-10-13 @ 13:55:08
URL: http://Cavallii.blogg.se
Postat av: Fanny ♥

Vilken söt häst!

2012-10-13 @ 16:08:44
URL: http://barbacka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0